Vi har gledet oss over mange interessante blogginnlegg denne uken og hatt mange gode diskusjoner om temaet literacy, ikke helt ulikt det disse to karene snakker om .
Blogginnlegg 3 Du kommenterer minst tre ulike innlegg av medstudentene dine. Når du har skrevet kommentarene, kopierer du kommentarlenken og limer den inn i bloggen din. Lenken lastes opp som arbeidskrav i blackboard. F.eks. Kommentar til literacy-innlegget hos XX Kommentar til bruk av digitale verktøy og sosiale medier hos DD Kommentar til literacy-innlegget hos PP Du velger selv om du vil kommentere kun en blogg med minst 3 kommentarer, eller om du vil kommentere flere blogger. Vi anbefaler selvsagt at dere leser flere blogger. I kommentarene bør du peke på det som er interessant i blogginnlegget, og du kan også stille spørsmål som kan lede til videre diskusjon. Hvis du lurer på en konkret sak i innlegget, kan din kommentar være nokså kort, men den vil forhåpentligvis generere et svar som du kan følge opp. Kommentarfeltet i bloggen kan derfor ses på som refleksjonsrom der du går i dialog med bloggforfatteren for å utdype noe i blogginnlegget. Og slik kan en kort kommentar
I 101-serien finnes også et bind om digitale grep. Grep 68 handler om å bruke en fiktiv person/historie for å blogge i en klasse. I tidlige facebook-tider laget jeg en side om Camilla Collett for å teste om det gikk an å opprette en falsk profil - og det gjorde det. Problemet mitt er at jeg ikke husker påloggingsinfoen lenger, så jeg får verken slettet eller ajourført siden. Men dere som er på fb, kan fremdeles finne den :)
Inspirerende
SvarSlettVeldig interessant:)
SvarSlettEnig med deg, Angelica. Jeg håper at dere fortsetter med å lese hverandres blogger og kommentere dem.
SvarSlett