Tema for det andre obligatoriske blogginnlegget er digitale verktøy og sosiale medier - frist 24. februar 2019
Skriv et innlegg der du reflekterer over fordeler og ulemper ved bruk av ulike digitale verktøy i norskfaget, som for eksempel blogg, facebook, digital fortelling o.l.
Hvilke erfaringer har du gjort deg med digitale verktøy i klasserommet?
Krav til godkjenning:
Hvilke erfaringer har du gjort deg med digitale verktøy i klasserommet?
Krav til godkjenning:
- Innlegget er forankret i pensumlitteratur (minst to referanser til pensumlitteratur)
- Innlegget inviterer til kommentering
Frist: 24. februar 2019
Hei! Hva med oss som ikke jobber som lærere? Hvordan løser vi dette med å skrive om erfaringer med digitale verktøy i klasserommet?
SvarSlettOi, her forsvant kommentaren min. Hvis du ikke har en egen klasse, kan du ikke skrive om egne erfaringer. Kanskje kjenner du noen som du kan intervjue og så dele erfaringene til vedkommende? Hovedfokuset i oppgaven ligger jo på refleksjoner rundt bruk av digitale verktøy, og det kan du skrive om selv om du ikke underviser som lærer.
SlettHei!
SvarSlettHadde det vært mulig å endre oppgaven til at vi kan skrive om ett (ikke ulike) digitalt verktøy? Da kan vi gå mer i dybden og kanskje vi kan gi hverandre gode tips og innspill til verktøy, samtidig som vi da blir oppmerksomme på hva som kan være utfordringene med dette verktøyet. Slik oppgaven er nå, tror jeg det lett kan komme ganske like og generelle innlegg.
Hilsen Heidi
Dere står fritt til å definere og presisere oppgaveteksten og velge ett eller flere verktøy ettersom vi bare lister opp eksempler.
SvarSlettSå bra! Ettersom det står "ved bruk av ulike", så trodde jeg vi måtte sammenlikne flere forskjellige verktøy. Topp. Da ser jeg på kun ett verktøy :) Hilsen Heidi
SvarSlett